Dofinansowania do audytów energetycznych i termomodernizacji
Audyt energetyczny to cenna inwestycja, która pozwala nie tylko zaoszczędzić pieniądze na rachunkach za energię, ale również przyczynić się do ochrony środowiska. Dobrą wiadomością jest to, że przeprowadzenie audytu można dofinansować z różnych programów rządowych, regionalnych i unijnych. Program “Czyste Powietrze” oferuje 100% dofinansowania kosztów przeprowadzenia audytu energetycznego dla właścicieli nieruchomości.
Przykładowe programy dofinansowania:
· Program Czyste Powietrze: Program ten umożliwia dofinansowanie szerokiego zakresu działań termomodernizacyjnych, w tym wymiany starych pieców na nowe, o wyższej sprawności energetycznej, docieplenia budynków, wymiany stolarki okiennej i drzwiowej, a także montażu instalacji fotowoltaicznych. Koszt audytu energetycznego może zostać w całości pokryty z dofinansowania z programu Czyste Powietrze.
· Premia termomodernizacyjna: Premia termomodernizacyjna to bezzwrotna dotacja przyznawana właścicielom domów jednorodzinnych, którzy przeprowadzili prace termomodernizacyjne, w wyniku których nastąpiło zmniejszenie rocznego zapotrzebowania na energię. Wysokość premii uzależniona jest od rodzaju przeprowadzonych prac i może wynosić od 30% do 70% kosztów netto przedsięwzięcia. Do wniosku o premię termomodernizacyjną należy dołączyć audyt energetyczny budynku.
· Fundusze regionalne: Wiele województw oferuje programy dofinansowania termomodernizacji budynków z funduszy regionalnych. Warunki programów i wysokość dofinansowania mogą się różnić w zależności od województwa. Informacje o dostępnych programach można znaleźć na stronach internetowych urzędów wojewódzkich.
· Unijne programy dofinansowania: Unia Europejska również oferuje programy dofinansowania termomodernizacji budynków. Informacje o dostępnych programach można znaleźć na stronie internetowej Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (https://www.gov.pl/web/nfosigw/narodowy-fundusz-ochrony-srodowiska-i-gospodarki-wodnej).
Korzyści z dofinansowania:
· Dofinansowanie pozwala obniżyć koszty przeprowadzenia audytu energetycznego i termomodernizacji budynku.
· Wsparcie finansowe ułatwia podjęcie decyzji o inwestycji w poprawę efektywności energetycznej budynku.
· Termomodernizacja budynku prowadzi do obniżenia rachunków za energię, co oznacza oszczędności pieniędzy dla właścicieli nieruchomości.
· Działania termomodernizacyjne przyczyniają się do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza, co korzystnie wpływa na środowisko naturalne.
Jak uzyskać dofinansowanie:
Aby uzyskać dofinansowanie do audytu energetycznego lub termomodernizacji budynku, należy złożyć wniosek o dotację w odpowiednim programie. Formularze wniosków i szczegółowe informacje o warunkach ubiegania się o dofinansowanie można znaleźć na stronach internetowych instytucji odpowiedzialnych za realizację programów.
Audyt energetyczny do programu CZYSTE POWIETRZE
Jeśli szukasz firmy, która w rzetelny sposób przeprowadzi audyt energetyczny Twojej nieruchomości – doskonale trafiłeś!
Wykonujemy audyty energetyczne do programu „Czyste Powietrze” (i nie tylko) na terenie całego kraju. Wszystkie opracowania wykonujemy z wizją lokalną. Wszyscy audytorzy posiadają wykształcenie kierunkowe i odpowiednie doświadczenie.
Popularne wpisy
Czy domki letniskowe muszą mieć świadectwo energetyczne?
Od 28 kwietnia 2023 roku właściciele domków letniskowych będą zobowiązani do posiadania świadectwa energetycznego. Obowiązek ten dotyczy domków letniskowych o powierzchni użytkowej powyżej 50 m². Świadectwo energetyczne jest dokumentem, który określa zużycie energii przez budynek. Posiadanie świadectwa energetycznego jest obowiązkowe w przypadku sprzedaży lub wynajmu domku letniskowego. Świadectwo energetyczne jest również wymagane w przypadku ubiegania się o dofinansowanie na remont lub modernizację domku letniskowego.
Czy Certyfikaty Charakterystyki Energetycznej wykonane on-line są legalne?
Świadectwo charakterystyki energetycznej (SCE) jest dokumentem, który określa klasę energetyczną budynku lub lokalu mieszkalnego. SCE jest wymagane w przypadku sprzedaży, najmu lub zbycia budynku lub lokalu mieszkalnego. Do sporządzenia SCE uprawnieni są projektanci, inżynierowie budownictwa oraz osoby posiadające uprawnienia do opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku.
Jak podnieść klasę energetyczną budynku mieszkalnego?
Istnieje wiele sposobów na poprawę efektywności energetycznej domu i podniesienie jego klasy energetycznej.
Ile kosztuje zrobienie świadectwa energetycznego?
Świadectwo charakterystyki energetycznej (SCE) to dokument, który określa zapotrzebowanie na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb energetycznych budynku lub części budynku. Jest ono obowiązkowe dla wszystkich budynków, które są przedmiotem obrotu gospodarczego, a więc są sprzedawane lub wynajmowane
Czym jest - świadectwo charakterystyki energetycznej
Świadectwo charakterystyki energetycznej to dokument, który określa wielkość zapotrzebowania na energię niezbędną do zaspokojenia potrzeb energetycznych związanych z użytkowaniem budynku lub części budynku. Obowiązek posiadania świadectwa wynika z prawa europejskiego.
Czy dla budynku niewyposażonego w instalacje ogrzewania lub chłodzenia należy sporządzić świadectwo charakterystyki energetycznej?
Świadectwo charakterystyki energetycznej jest dokumentem określającym zużycie energii przez budynek w celu ogrzewania, chłodzenia, wentylacji, przygotowania ciepłej wody użytkowej oraz oświetlenia. W przypadku budynku niewyposażonego w instalacje ogrzewania lub chłodzenia, nie ma możliwości określenia zużycia energii na te cele.