Aktualności

PrzyjaznyAudyt.pl Aktualności
Dofinansowania do audytów energetycznych i termomodernizacji

Dofinansowania do audytów energetycznych i termomodernizacji

Audyt energetyczny to cenna inwestycja, która pozwala nie tylko zaoszczędzić pieniądze na rachunkach za energię, ale również przyczynić się do ochrony środowiska. Dobrą wiadomością jest to, że przeprowadzenie audytu można dofinansować z różnych programów rządowych, regionalnych i unijnych. Program “Czyste Powietrze” oferuje 100% dofinansowania kosztów przeprowadzenia audytu energetycznego dla właścicieli nieruchomości.

Zmiany w programie "Czyste Powietrze" od 22 kwietnia 2024 r.

Zmiany w programie "Czyste Powietrze" od 22 kwietnia 2024 r.

Zmiany w programie "Czyste Powietrze" mają na celu zwiększenie efektywności programu i przyspieszenie wymiany starych, nieefektywnych i zanieczyszczających środowisko źródeł ciepła. Nowe zasady dofinansowania będą bardziej restrykcyjne, ale nadal będą dostępne dla szerokiego grona beneficjentów. Przed złożeniem wniosku o dofinansowanie zachęcamy do zapoznania się ze szczegółowymi informacjami na temat zmian w programie "Czyste Powietrze".

Jak powinien wyglądać audyt energetyczny? Etapy rzetelnego audytu energetycznego.

Jak powinien wyglądać audyt energetyczny? Etapy rzetelnego audytu energetycznego.

Głównym celem audytu jest kompleksowa analiza zużycia energii, ocena ich kosztów i sformułowanie zaleceń dotyczących wyboru i harmonogramu zmian, które przyniosą największe korzyści.

Czy audyt energetyczny do programu „Czyste Powietrze” będzie kontrolowany?

Czy audyt energetyczny do programu „Czyste Powietrze” będzie kontrolowany?

Do wniosku o płatność dołączany jest – przygotowany przez audytora – dokument podsumowujący audyt energetyczny. Beneficjent musi mieć w swoim posiadaniu oryginalny kompletny audyt energetyczny, który będzie mógł udostępnić w przypadku kontroli przewidzianych w ramach programu „Czyste Powietrze”. Audyt, tak jak pozostałe dokumenty związane z uzyskanym dofinansowaniem, należy przechowywać do czasu zakończenia okresu trwałości przedsięwzięcia, który wynosi 5 lat od jego zakończenia.

Co jeśli podczas podpisywania aktu notarialnego sprzedający nie ma certyfikatu energetycznego?

Co jeśli podczas podpisywania aktu notarialnego sprzedający nie ma certyfikatu energetycznego?

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 29 sierpnia 2014 r. o charakterystyce energetycznej budynków, która weszła w życie 28 kwietnia 2023 roku - wymogiem koniecznym przy każdej sprzedaży i wynajmie nieruchomości jest posiadanie świadectwa charakterystyki energetycznej. Świadectwo charakterystyki energetycznej staje się wymaganym dokumentem w chwili, gdy budynek, część budynku lub lokal jest przedmiotem transakcji kupna-sprzedaży lub wynajmu.

Czy Certyfikaty Charakterystyki Energetycznej wykonane on-line są legalne? 

Czy Certyfikaty Charakterystyki Energetycznej wykonane on-line są legalne? 

Świadectwo charakterystyki energetycznej (SCE) jest dokumentem, który określa klasę energetyczną budynku lub lokalu mieszkalnego. SCE jest wymagane w przypadku sprzedaży, najmu lub zbycia budynku lub lokalu mieszkalnego. Do sporządzenia SCE uprawnieni są projektanci, inżynierowie budownictwa oraz osoby posiadające uprawnienia do opracowania świadectwa charakterystyki energetycznej budynku. 

Oszczędzanie energii elektrycznej to dla Polaków poważna sprawa.

Oszczędzanie energii elektrycznej to dla Polaków poważna sprawa.

W Polsce, podobnie jak w wielu innych krajach, coraz większa świadomość społeczna skłania obywateli do podejmowania działań mających na celu redukcję zużycia energii elektrycznej. W obliczu wzrastających kosztów energii i rosnących wyzwań związanych z globalnym ociepleniem, Polacy stają się coraz bardziej zainteresowani sposobami na efektywne oszczędzanie w swoich gospodarstwach domowych.

Certyfikat energetyczny a miejsce kultu - obejście przepisów grozi karami.

Certyfikat energetyczny a miejsce kultu - obejście przepisów grozi karami.

Certyfikat energetyczny jest dokumentem, który określa efektywność energetyczną budynku. Jest wymagany przez prawo w przypadku sprzedaży lub wynajmu budynku, a także w przypadku niektórych nowych budynków. Certyfikat energetyczny jest wystawiany przez uprawnionego audytora energetycznego

Czy jest wymagane świadectwo przy zakupie miejsca parkingowego w wielostanowiskowej hali garażowej?

Czy jest wymagane świadectwo przy zakupie miejsca parkingowego w wielostanowiskowej hali garażowej?

Certyfikat charakterystyki energetycznej jest obowiązkowy w przypadku: - zbycia budynku na podstawie umowy sprzedaży lub umowy sprzedaży spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu; - wynajmu budynku lub lokalu; - uzyskania pozwolenia na budowę, jeżeli budynek jest nowo budowany lub przebudowywany.

Nasza strona wykorzystuje pliki cookie pozwalające nam świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kliknięcie przycisku „Akceptuję” oznacza zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie.